Romantikk i det virkelige liv: Par som møtte kampen deres på reise

Innholdsfortegnelse:

Video: Den sanne historien om Paris Hilton | Dette er Paris Hilton Offisiell dokumentar 2024, Juli

Anonim

Når været blir dystert og februar drar på, er det kanskje ikke noe større pusterom på senvinteren enn fargepoppen som Valentinsdagen bringer. Enten gift, dating eller singel, er det glede å bli funnet i kjærlighetshistorier - spesielt når historien er et tilfeldig møte mens du er på reise.

Det er ingen hemmelighet at reiser er gunstig for romantikk - en spasertur langs Seinen i Paris, et serendipitøst møte med en kjekk fremmed i Buenos Aires, et senkveld på en strand i Panama - det er blitt rapportert at en tur kan krydre sex og til og med hjelpe med å reparere et ødelagt hjerte.

Følgende virkelighetstro romanser finner sted i fjerne destinasjoner, miles fra hjemmene og komfortsonene til menneskene som forteller dem. Det er Mark Choi og historien hans om en suksessfull flyplass kjøres sammen med sin fremtidige kone. Det er Betine Gjoelberg og t-baneturen som for alltid forandret livet hennes. Det er Lola Méndez, som hver date er et nytt eventyr i utlandet. Hver av de følgende historiene er en påminnelse om hvordan kjærlighet kan finne deg på de mest ulikste stedene.

Finne den i Sør-Afrika.

“Jeg var på ferie sammen med en venn av meg i Cape Town i august, og vi tok en kjøretur ned til Cape Point for dagen for å se den fantastiske utsikten med utsikt mot sør, det er bokstavelig talt ingenting mellom der og Antarktis. Det er et veldig spesielt sted der kalt Dias Beach ca. 10 minutters gange nedover klippene. Bølgene var enorme, og det var noen sprø mennesker som prøvde å surfe på dem (husk, det var midt på vinteren!). Stranden var tom bortsett fra noen få mennesker, hvorav den ene var den vakre blonde jenta, og vi fikk snakket.

Jeg syntes hun var fantastisk. Tiden var kort, og vi måtte dra, så vi tok farvel og gikk hver vår vei. Det er trygt å si at jeg ble litt skuffet. På vei tilbake foreslo venninnen min at vi skulle stoppe noen kilometer nedover veien på et sted kjent for ville pingviner, og en halvtime senere dukket tilfeldigvis opp igjen sammen med vennene sine. Jeg hadde ikke tenkt å la henne forsvinne igjen, så jeg løp over og fikk nummeret hennes. Vi gikk for en date den kvelden i Cape Town og resten - som de sier - er historie! Den andre datoen vår var faktisk i München, og den tredje i Barcelona. ” -Ben Shacham, direktør for operasjoner på kulturtur

En "Hans" og "Hers" kjærlighetshistorie.

"Vi var medarbeidere i London og var blitt nær, selv om ingenting ble forstått." Tilfeldigvis foreslo hun at jeg skulle komme med henne til Kina; tilfeldig sa jeg ja. Hong Kong var en varmevegg, så da vi krysset inn i Canton og himmelen åpnet, ble vi telepatisk enige om å sitte i regnet mens lokalbefolkningen stirret på to rare engelske mennesker. I Guilin, vi undret oss over de kuppelige karst-åsene, spiste grønne appelsiner og så på himmelen bli rosa eller fiolett. Vi badet i Li-elven og etterpå tok vi på oss hverandres skjorter og fant en privat celle i et herberge i ett yen om natten. Hun hadde på seg en bredbratt hvit hatt.

”Tilbake i Hong Kong kysset vi opp ned mens vi lente oss over veggen på observasjonsdekket Hopewell Center. Det var (relativt) trygt: Jeg kunne ikke falle lenger enn jeg allerede hadde gjort. ” -G (Hans)

“Himalaya toppet seg langt under flyturen vår, stripet med soloppgang i rosa gull. Du kommer ikke mye høyere enn det. Selv om vi gjorde det. Langt hjemmefra i et underlig land med et ukjent språk. Vi gikk, snakket, gikk oss vill. Vi ble forsinket av en tyfon. Vi ble skitten og myggbitt og regndrådd. Vi elsket alt om det, og etter hvert hverandre.

“Jeg kjøpte en lykt som de som svaiet på kaia på Lamma Island. Jeg la en flaske med slangvin på fortauet der den knuste og blødde, bløtla oss og klippe tommelen. Vi gjorde en pakke for å møte 10 år senere halvveis opp Emei Shan - et hellig buddhistisk fjell - i tilfelle vi mistet hverandre et sted i mellom. Jeg vinket flyet hans tilbake til London og satte kursen mot Australia. På min splitter nye Walkman spilte jeg kompilasjonstapen hans veldig høyt. Dette var tingene

og drømmene våre ble til. ” -A (Hers)

Par som reiser sammen, blir sammen.

«Da jeg møtte Jeff første gang i New York, hadde jeg planer om å reise til London for å gjennomgå et par hoteller den påfølgende måneden. Vi hadde vært sammen en måned da vi dro ut for å drikke en kveld, og etter hvert en øl for mange - inviterte jeg Jeff til å bli med meg i London. Jeg har alltid vært en ganske impulsiv person, så jeg ble overrasket da Jeff matchet spontaniteten min og sa ja!

”Som et nylig preget par fløy vi til London og bestemte oss for i siste øyeblikk å forlenge turen til å omfatte Paris. Selv om jeg hadde vært i Frankrike mange ganger før, er det ingenting som å forelske meg i bakgrunnen til Paris. Vi var den ultimative romantiske klisjéen: å danse i gatene, gå nedover Seinen, la en lås på Ponts des Artes-broen, dele bakverk av Notre Dame. Å reise sammen tillot oss å koble oss sammen på en dypere måte når vi møtte språkbarrierer, gikk seg vill og lo oss gjennom reiseminner. Det var den mest romantiske turen, og da vi kom tilbake til New York, bestemte vi oss raskt for å flytte inn sammen. Vår virvelvindromantikk blomstret bare over tid, og i dag - år senere - er vi fortsatt sammen, reiser fremdeles, og gjør oss klar til vårt neste store eventyr til Asia. -Nikki Vargas, reiseredaktør for kulturtur

Et internasjonalt kjærlighetsforhold.

“Jeg møtte fyren min i Madrid i mars i fjor, men dro til Italia bare tre måneder senere i mai. Ingen av oss hadde noen gang tenkt (eller ønsket) å være i et langdistanseforhold, men reiser holdt oss sammen. I mai tilbrakte vi en romantisk helg i Bologna og spiste alt i sikte. I juli dro vi til Venezia og ruslet langs kanalene under måneskinnet. Han møtte meg i Fez, Marokko i oktober for å feire bursdagen min, og jeg dro tilbake til Madrid i to uker i desember for høytiden. Til tross for avstanden har vi klart å bli forelsket gjennom å reise sammen og utforske nye byer. Vår gjensidige nysgjerrighet og takknemlighet for andre kulturer har bidratt til å knytte en dyp bånd mellom oss. Jeg er frivillig i India i seks måneder, og han planlegger å komme på besøk for Holi-festivalen i mars. Det er et år siden vi har møttes og vårt tredje kontinent vi har besøkt sammen. ” -Lola Méndez av frøken Filatelista.

Kjærlighet i tiden for backpacking.

“Jeg møtte ektefellen min og reisepartneren på togtur mellom Kraków og Budapest. Mer spesifikt var det en tilfeldig smusslapp i det midterste i intetsteds Slovakia. Det var der jeg så en vakker backpacker jage nedover toget vårt. Jeg spurte de australske togkameratene mine om hvorfor det ville være en backpacker her når de sa at de kjente henne. Viser seg at hun var låst ute av sovende bil og måtte løpe fra den ene bilen til den neste for å komme seg inn før toget begynte å bevege seg igjen. Vi drakk på vårt bittelille køyerom, og jeg tilbrakte natten med å jobbe mot til å be henne om e-postadressen hennes. Det var alt sammen en merkelig vri på skjebnen vi endte opp på det samme gjestehuset i Budapest - 10 år senere returnerte vi til det samme gjestehuset sammen. ” -Shaun Robertson fra This Life in Trip.

Møte sin fremtidige kone på flyplassen.

”Min kone og jeg gikk på videregående skole. Hun var et år under meg, og mens vi var bekjente og flere venners venner den gang, så vi definitivt hverandre av og til på tilfeldige steder gjennom årene.

“Jeg flyttet til New York like etter college og begynte å jobbe her. I oktober 2013 skulle en av vennene mine gifte seg i Texas, og jeg reiste tilbake til bryllupet. Jeg hang på terminalen og rotet med kameraet mitt, da noen ba meg flytte ut av veien slik at de kunne bruke stikkontakten til å koble telefonen. Når jeg så opp, ble jeg forskrekket over å se et kjent ansikt. Min fremtidige kone kjente meg øyeblikkelig igjen, og jeg fant snart ut at hun jobbet for en klient i New York og nettopp hadde flyttet dit. Jeg sa umiddelbart at vi skulle komme sammen når vi begge var tilbake i byen og utvekslet kontaktinformasjon. Vi gikk om bord på det samme flyet og fløy tilbake til Texas.

“Se og se, den helgen traff orkanen Sandy, og vi satt fast i Texas på ubestemt tid. For å utnytte tiden vår mest mulig bestemte vi oss for å gå på noen datoer, og resten tok av derfra. ” -Mark Choi, redaksjonell og kommersiell video på kulturtur.